Indien u uw bestelling in ontvangst genomen hebt en de mobiele telefoon zou willen retourneren, dan is dit eventueel mogelijk, mits voldaan is aan de volgende voorwaarden;
o Het toestel dient binnen 14 dagen na de datum waarop het toestel door de klant ontvangen is, weer in het bezit te zijn van Vianen Telecom
o Het toestel dient compleet, in nieuwstaat en in de originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) teruggestuurd te worden. De klant zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover nodig is om te kunnen beoordelen of hij of zij het product wenst te behouden. Bij constatering van gebruikssporen en of schade kan een redelijke schadevergoeding ingehouden / in rekening gebracht worden.
o De klant zal bij het retourneren van het toestel zelf zorg dragen voor een deugdelijke en neutrale verpakking. De kosten en het risico van de retourzending van het toestel komen voor rekening van de klant. Vianen Telecom raadt ten zeerste aan het pakket aangetekend en verzekerd (tot € 500,-) retour te verzenden.
o De klant voegt een schriftelijk bericht toe aan het retour gezonden pakket met daarin vermeld het merk, type en de versie van het toestel dat hij of zij wenst te ontvangen.
Nadat het geretourneerde toestel door Vianen Telecom in ontvangst genomen is en door ons is geïnspecteerd, ontvangt de klant (mits aan eerder genoemde voorwaarden voldaan is) een bevestiging van de omruiling via email. Indien de levering een los toestel betreft kan uiteraard ook worden gekozen voor een restitutie van het betaalde bedrag. Indien de prijs van het nieuw gekozen product afwijkt van het eerder bestelde product, zal in dit emailbericht tevens vermeld worden welk bedrag de klant nog moet voldoen aan Vianen Telecom. Bij de keuze voor een duurder toestel zal Vianen Telecom het nieuwe toestel pas verzenden op het moment dat de bijbetaling in goede orde. Indien sprake is van een terugbetaling aan de klant, dan zal deze z.s.m. maar uiterlijk binnen 14 dagen na verzending van het pakket plaatsvinden.
Als u het toestel fysiek bij onze afhaalpunt heeft opgehaald dan geldt het herroepingsrecht niet, wel geldt de afgesproken garantie termijn.
De herroepingsrecht is niet van toepassing op de Apple iPhone en Apple iPad nadat deze via iCloud / iTunes is geactiveerd. Zodra u uw iPhone heeft geactiveerd dan wordt uw toestel gepersonaliseerd (persoonlijke informatie wordt opgeslagen op de iPhone en op de servers van Apple) waardoor de levering dusdanig persoonlijk is geworden dat het product helaas niet meer kan worden geretourneerd.